Згідно з офіційною біографією, розміщеною на сайті Луганської облдержадміністрації, сьогоднішньому очільнику області Сергію Філю всього лише 37 років. На моїй пам’яті він – наймолодший зі всіх наших «губернаторів», причому набагато. Правда, від області після подій весни 2014-го залишилось 60 відсотків території і третина населення. Але ж сама область воює, і це покладає на його плечі подвійне, як не потрійне навантаження. То хто ж він є, Сергій Олександрович Філь?

Михайло БУБЛИК

– Відповідно до закону про обласні державні адміністрації на час відсутності голови ОДА я виконую обов’язки голови уже більше, ніж два місяці. Сам я народився в Києві, але моє життя дуже тісно пов’язане з Луганською областю. Я тут працюю вже багато років у різних проектах – громадських та політичних.

– І чим саме ви займались на Луганщині до того, як прийшли в адміністрацію?

– Моєю основною місією тут завжди була боротьба з «Партією регіонів». У 2014 році я балотувався від «Блоку Петра Порошенка» в народні депутати України в місті Рубіжному.

Дуже часто виникає питання: «А навіщо ви це робили?». Відповідь дуже проста: я хотів дати – і зараз даю – альтернативу тій системі і тим елітам, які тут діяли протягом дуже багатьох років.

– Перші кроки на посаді очільника області...

– Я не є головою області, я виконую обов’язки. Але з огляду на обставини, які склалися, я ставлю собі за мету реалізувати ті ініціативи, які оголосив Президент України на Раді регіонального розвитку, що пройшла в Києві.

Ми всі отримали завдання: кожна територія повинна розробити чіткий і конкретний план власного розвитку на наступні три роки. Ми їх маємо проговорити в суспільстві, в громадах. І виходячи з тих результатів, які ми отримаємо – покласти їх на папір у вигляді «дорожніх карт», своєрідного плану дій.

На жаль, протягом кількох років Луганська область посідала останнє місце за використанням грошей Державного дорожнього фонду. Наскільки я зміг (фактично я почав займатись цим питанням наприкінці жовтня), ми з 20 відсотків освоєння коштів досягли 70-відсоткового використання. Це – за півтора місяця, що є величезним проривом!

Це не є «перехідні» гроші, тобто в кінці року, якщо вони не використані, то мають повернутися до бюджету. Тому я був вимушений працювати у рамках тих проектів і тих тендерів, що вже були проведені, але які, з дивних для мене причин, не фінансувались облдержадміністрацією. Зараз ми їх профінансували і бачимо перші здобутки. Це і дороги в місті Рубіжному, і об'їзна дорога в Сєвєродонецьку.

Також ми суттєво активізувалися у напрямку використання коштів Державного фонду регіонального розвитку. Станом на жовтень використання цих коштів нашими територіями було на рівні лише 40 відсотків! Вони мали фінансування, мали готові проекти, але на практиці жоден з проектів не реалізовувався. Зараз цей відсоток – близько 70.

Це моє завдання: щоб ми використовували в повному обсязі державні дотації, субвенції, державні програми, затверджені на рівні Уряду України.

– Про «енергоострів», якому опинилась Луганщина в ході війни, а заразом – про відірваність області від залізничної мережі... Чи є можливість – бодай, у перспективі – з’єднати лінію від Станиці до Лантратівки зі Сватовим?

– Питання «енергоострову» зрушило з мертвої точки. На сьогодні ведуться будівельні роботи щодо підключення підстанції «Кремінська». Якщо ви поїдете в Кремінський район – побачите велику кількість встановлених опор. Уже закуплено обладнання, і всі роботи сьогодні ведуться згідно з новими термінами з підключення Кремінської підстанції 500 мВт, яке планується на липень 2019 року.

Що стосується залізничної гілки. Нами запланована до кінця року велика міжвідомча нарада за участі представників Луганської обласної державної адміністрації, керівництва Донецької залізниці, представників компаній «Агротон» і «Нібулон» та ДТЕК щодо можливості будівництва залізничної гілки. Та пропозиція, яка обговорювалась до сьогодні, – лінія зі Сватового до Білокуракіного – на жаль, повністю відкидається Донецькою залізницею, але є інша пропозиція, яку я озвучу на нараді.

Чому заперечує старий варіант Донецька залізниця? Там лінія має проходити по землях, де є приватні земельні паї. І ми розуміємо, що якщо навіть спроектуємо – за величезні кошти – залізничну колію по людських паях, то процес викупу цих паїв державою (або ПАТ «Укрзалізниця») займе 5-7 років. У нас стільки часу немає, тому ми знайшли альтернативний шлях вирішення.

Я зараз не буду його конкретизувати, але можу сказати, що там виключно державні землі, і, якщо нас підтримають, ми замовимо техніко-економічне обґрунтування залізничної гілки і проект, будемо просити наших народних депутатів пролобіювати окремим рядком у Державному бюджеті її будівництво.

– Луганщина – лідер зі створення сільських амбулаторій, але в області де-факто не існує сучасної обласної клінічної лікарні. Як із цим ідуть справи? Є проект?

– Є нариси цього проекту. Нещодавно Управління капітального будівництва провело тендерну закупівлю щодо визначення проектувальника обласної лікарні. На жаль, Антимонопольний комітет скасував результати цього тендеру. Така ситуація не нова для України, але... Земля для будівництва виділена в місті Сєвєродонецьку. Буде оголошена повторна тендерна процедура, буде визначений переможець, і ми почнемо проектування закладу охорони здоров’я. На проектування є кошти – це приблизно 20 млн грн.

Про будівництво сьогодні не йдеться. Ми маємо дати державі готовий проект, дорожню карту. Ми ніколи не збудуємо такий об’єкт за кошти обласного бюджету, а коли в нас буде проект і підготовлені всі документи, – будемо розраховувати на цільову субвенцію.

Друкувати
© За матеріалами Луганщина.ua
Новости по теме
Найболючіші питання Луганщини розглянуто...

Розширене виїзне засідання Комітету Верховної Ради з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій...

Детальніше
Ми не можемо залишити Луганщину без енер...

Голова Луганської обласної державної адміністрації – керівник обласної військово-цивільної адміністрації Віталій Комарницьки...

Детальніше
У Сєвєродонецьку вшанували учасників бой...

Обласні урочистості до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав та 30-ї річниці виведення військ колишнього ...

Детальніше
Задля розвитку бізнес-середовища в Луган...

Меморандум про співпрацю підписали директор Департаменту економічного розвитку, торгівлі та туризму Луганської облдержадміністраці...

Детальніше
Луганщину вперше відвідав новий заступни...

Перша зустріч виконуючого обов’язки голови Луганської обласної державної адміністрації – керівника обласної військово-...

Детальніше
Вгору